Troche danych o moim motocyklu:

Firma: KTM
Model: 1290R
Rok produkcji: 2019


Osiagi:
Moc:160 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment:140 Nm przy 6500 obr/min

Wymiary:
Dlugosc: 2260mm +/-80mm
Szerokosc: 850mm
Przeswit: 250mm
Wysokosc siodla: 890mm
Waga sucha: 217kg
Rozstaw osi: 1580mm +/-15mm








Silnik:

Typ: DOHC,V 75°, 4 Suw, Chlodzony ciecza
Pojemnosc: 1301 cm3
Srednica tloka x Skok:108mm x 71mm
Stopien kompresji:13.0:1
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Wtrysk: Keihin EMS
System zaplonu: TCI
Swiece: 2x LKAR9BI-10 , 2x LMAR7DI-10
System smarowania: Sucha miska olejowa
Zalecany olej: Motorex PowerSynt 10W50 ja leje 10W60
Ilosc oleju: 3,6l


Przekladnia
Typ przekladni: 6 biegów, sekwencyjna
Sprzeglo: Mokre wielotarczowe PASC
Przeniesienie napedu: Lancuch 525 X-Ring 118 ogniw
Przelozenie pierwotne: 40:76
Przelozenie koncowe: 17:42













Inne
Rozmiar opon:
Przod 90/90-21
Tyl 150/70-18
Pojemnosc zbiornika paliwa:24l
Akumulator: YTZ14BS - 12V 12Ah

Dodatki

Slip-On GPR Ceramic
Oslona silnika SW Motech
Stelaz kufra centralnego Hepco&Becker

Moje subiektywne wrazenia dotyczace KTM 1290 SAR:


Udalo mi sie zamienic 1090R na 1290 SAR czyli przesiadka z bomby atomowej na wodorowa..
Ja pier***e 160KM? to jest 15KM mniej niz Hayabusa GenI i 140Nm to wiecej niz Hayabusa GenI !!
to sie generalnie we lbie nie miesci jak poteznym narzedziem jest 1290SAR, mozna jechac tego samego dnia
blotem, piaskiem, szutrem, kamieniami, betonem, asfaltem, autostrada, czymkolwiek i adrenalina bedzie sie wylewac uszami.
Te wszystkie ciezkie klamoty maja oczywiscie wade - trzeba nimi umiec powozic ale niech nie zwioda Was filmiki
Chrisa Bircha, nie nie bedziecie tak jezdzic :)
Pazdzierze typu GS1250, CRF1000/1100L, XTZ1200, zostaja gdzies w zupelnie innym ziemskim wymiarze
o 1090 napisalem porownujac go do 990R "nadal jest to wsciekly zapierdzielacz szutrowo-asfaltowy o zawieszeniu wybaczajacym chyba wszystko"
i nadal w 1290 jest tak samo tylko jeszcze lepiej.
Przede wszystkim:
Ma WP 4860 ROTA SPLIT / 4618 DCC PA ktore jest ZAWIESZENIEM a nie plastelina z CRF1000 czy jakims skrzyzowaniem ku**y i osla z GS1250
Ma nadmiar wszystkiego (wagi tez) aczkolwiek jest OIDP najlzejszy z najwiekszych
Nadal ma Drive-by-Wire - nic nie szarpie co kiedys uznalbym za wade ale sie PESEL zmienia..
Nadal ma calkiem sympatyczny ABS (ktory mozna zdeaktywowac)
Nadal ma TC ktora ma duze mozliwosci konfiguracji (wieksze niz w 1090) co powoduje, ze nie przeszkadza w jezdzie bokami
Dostal tempomat - co prawda w terenie nie jest potrzebny ale czasem trzeba do terenu dojechac np. 4000km ;P
Jezdzi 240+ , na 21? i oponie d u a l o w e j - no trzeba sie steru trzymac ;)
Dostal mega lampe LED z doswietlaniem zakretow - robi robote w lesie i na szutrach.

Krotkie podsumowanie + i - 1290SAR
+
-wygodna kanapa
-zawieszenie
-moc i moment
-zegary, tempomat, oswietlenie
-
-nalepki nie pod klarem, no tandeta straszna
-masa no moglby wazyc 220kg na mokro - ale wtedy bylby juz dzikiem nie do ogarniecia dla 99,99% uzyszkodnikow,
-pochlaniacz par paliwa zajmuje miejsce na narzedzia (slyszalem, ze ktos to wyrzuca do smieci.. HOW DARE YOU ;) )
-nadal sie tej ku**y boje - i bardzo dobrze bo potrafi zaskoczyc


Na koniec troszke wazeliny

Jak nie chce mi sie jechac do sklepu to rzeczy motocyklowe zamawiam przez internet
w firmie Motopublica z Lodzi

Swojego 1290 SAR serwisuje sam z Krzysztofem w naszym serwisie Motopublica.

Czesci oraz akcesoria do motocykla, ciuchy, rekawiczki,kaski,buty itp kupuje
w firmie Motopublica z Lodzi