Troche danych o moim motocyklu:
Firma: KTM
Model: 1290R
Rok produkcji: 2019
Osiagi:
Moc:160 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment:140 Nm przy 6500 obr/min
Wymiary:
Dlugosc: 2260mm +/-80mm
Szerokosc: 850mm
Przeswit: 250mm
Wysokosc siodla: 890mm
Waga sucha: 217kg
Rozstaw osi: 1580mm +/-15mm
Silnik:
Typ: DOHC,V 75°, 4 Suw, Chlodzony ciecza
Pojemnosc: 1301 cm3
Srednica tloka x Skok:108mm x 71mm
Stopien kompresji:13.0:1
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Wtrysk: Keihin EMS
System zaplonu: TCI
Swiece: 2x LKAR9BI-10 , 2x LMAR7DI-10
System smarowania: Sucha miska olejowa
Zalecany olej: Motorex PowerSynt 10W50 ja leje 10W60
Ilosc oleju: 3,6l
Przekladnia
Typ przekladni: 6 biegów, sekwencyjna
Sprzeglo: Mokre wielotarczowe PASC
Przeniesienie napedu: Lancuch 525 X-Ring 118 ogniw
Przelozenie pierwotne: 40:76
Przelozenie koncowe: 17:42
Dodatki
Slip-On GPR Ceramic
Oslona silnika SW Motech
Stelaz kufra centralnego Hepco&Becker
Udalo mi sie zamienic 1090R na 1290 SAR czyli przesiadka z bomby atomowej na wodorowa..
Ja pier***e 160KM? to jest 15KM mniej niz Hayabusa GenI i 140Nm to wiecej niz Hayabusa GenI !!
to sie generalnie we lbie nie miesci jak poteznym narzedziem jest 1290SAR, mozna jechac tego samego dnia
blotem, piaskiem, szutrem, kamieniami, betonem, asfaltem, autostrada, czymkolwiek i adrenalina bedzie sie wylewac uszami.
Te wszystkie ciezkie klamoty maja oczywiscie wade - trzeba nimi umiec powozic ale niech nie zwioda Was filmiki
Chrisa Bircha, nie nie bedziecie tak jezdzic :)
Pazdzierze typu GS1250, CRF1000/1100L, XTZ1200, zostaja gdzies w zupelnie innym ziemskim wymiarze
o 1090 napisalem porownujac go do 990R "nadal jest to wsciekly zapierdzielacz szutrowo-asfaltowy o zawieszeniu wybaczajacym chyba wszystko"
i nadal w 1290 jest tak samo tylko jeszcze lepiej.
Przede wszystkim:
Ma WP 4860 ROTA SPLIT / 4618 DCC PA ktore jest ZAWIESZENIEM a nie plastelina z CRF1000 czy jakims skrzyzowaniem ku**y i osla z GS1250
Ma nadmiar wszystkiego (wagi tez) aczkolwiek jest OIDP najlzejszy z najwiekszych
Nadal ma Drive-by-Wire - nic nie szarpie co kiedys uznalbym za wade ale sie PESEL zmienia..
Nadal ma calkiem sympatyczny ABS (ktory mozna zdeaktywowac)
Nadal ma TC ktora ma duze mozliwosci konfiguracji (wieksze niz w 1090) co powoduje, ze nie przeszkadza w jezdzie bokami
Dostal tempomat - co prawda w terenie nie jest potrzebny ale czasem trzeba do terenu dojechac np. 4000km ;P
Jezdzi 240+ , na 21? i oponie d u a l o w e j - no trzeba sie steru trzymac ;)
Dostal mega lampe LED z doswietlaniem zakretow - robi robote w lesie i na szutrach.
Na koniec troszke wazeliny
Jak nie chce mi sie jechac do sklepu to rzeczy motocyklowe zamawiam
przez internet
w firmie Motopublica z
Lodzi
Swojego 1290 SAR serwisuje sam z Krzysztofem w naszym serwisie Motopublica.
Czesci oraz akcesoria do motocykla, ciuchy, rekawiczki,kaski,buty
itp
kupuje
w firmie Motopublica
z Lodzi