Troche danych o moim poprzednim motocyklu:

Firma: Kawasaki
Model: ZR-7 F1
Rok produkcji: 2001


Osiagi:
Moc: 76KM przy 9500 obr/min
Maksymalny moment: 63Nm przy 7500 obr/min
Minimalna srednica zawracania: 2.8m

Wymiary:
Dlugosc: 2105mm
Szerokosc: 755mm
Wysokosc: 1075mm
Rozstaw osi: 1145mm
Przeswit: 130mm
Waga na sucho: 202kg








Silnik:
Typ: DOHC, 4 Cylindry, 4 Suw, Chlodzony powietrzem
Pojemnosc: 738cm3
Srednica tloka x Skok: 66.0 x 54.0 mm
Stopien kompresji: 9,5:1
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Kolejnosc cylindrow: Od lewej do prawej 1-2-3-4
Kolejnosc zaplonu: 1-2-4-3
Gazniki: KEIHIN CVK32 x 4
System zaplonu: Bateryjny , Tranzystorowy
Swiece: NGK CR9EA lub ND X27ESR-U
System smarowania: Mokra miska olejowa
Zalecany olej: Klasa SE,SF,SG w/g SAE o lepkosci 10W40, 10W50, 20W40, 20W50
Ilosc oleju: 3,6l



Przekladnia
Typ przekladni: 5 biegow, sekwencyjna
Sprzeglo: Mokre, Wielotarczowe
Przeniesienie napedu: Lancuch O-Ring
Przelozenie pierwotne: 2,550
Przelozenie koncowe: 2,375
Przelozenia na poszczegolnych biegach:
1szy - 2,333
2gi - 1,631
3ci - 1,272
4ty - 1,040
5ty - 0,875

Inne
Rozmiar opon:
Przod 120/70 ZR 17 (58)W bezdetkowa
Tyl 160/70 ZR 17 (69)W bezdetkowa
Pojemnosc zbiornika paliwa: 22l (18l+4l rezerwa)
Akumulator: 12V 10Ah

Dodatki:

Szyba - zaczalem jezdzic +20km/h szybciej
Gmole - gmole do czego sluza kazdy wie a w tej Kawie to podstawa
Stelaz monocase Givi - mozna sie spakowac o niebo latwiej niz w worek
Filtr K&N zamiast seryjnego - zuzycie paliwa okolo 0,5l mniej
Przewody hamulcowe w stalowym oplocie przod - duzo lepiej, nie spodziewalem sie az takiej roznicy

Moje subiektywne wrazenia dotyczace ZR-7:

Szukajac nastepcy mojego poprzedniego motocykla ktorym byl Suzuki XF650 Freewind
skupilem sie na wlasnosciach uzytkowych, cenie, kosztach utrzymania
oraz ogolnym "wrazeniu" jakie wywarla na mnie Kawa.
Przesiadajac sie z singla 650cm3 na rzedowke 750cm3 pierwsza rzecza jaka
zauwazylem to totalny brak wibracji oraz styl oddawania mocy
a'la odkurzacz. Bylo to to czego oczekiwalem od motocykla ktory
mial mi sluzyc przez pare lat. Po zakupie w kwietniu 2001r zaczal sie 3 miesieczny
okres nauki jazdy od nowa, wszystko to czego nauczylem sie do tej pory na
japonczyku (33kkm w 2 lata) poszlo sie delikatnie mowiac jebac.
Zachowanie motocykla, przyspieszenia, hamulce wymagaly wykorzenienia
nabytych wczesniej odruchow czego nalezalo sie spodziewac.
Po 3 miesiacach jezdzenia okazalo sie, ze winkle w ktore Freewind'em
wjezdzalem na 110% mozliwosci tutaj sa na jakies 75% - od tej pory
usmiech nie zlazi mi z twarzy jak jezdze w ulubionych winklach
z predkosciami ktore na Freewind'zie byly po prostu nieosiagalne
Jak na razie Kawa szczesliwie mi sluzy juz od 52kkm bez zadnej awarii
nie liczac spalonej zarowki w podswietleniu zegarow, ale to pikus
Udalo mi sie tez przelatac 4 sezony tylko z jedna gleba ktora tak naprawde
wyniknela z braku umiejetnosci i ze zwyklego zagapienia sie.
Mam nadzieje, ze do 100kkm Kawa bedzie mi sluzyc nadal bezawaryjnie o co staram
sie po prostu dbajac o podstawowe rzeczy podczas codziennej eksploatacji.
Kawe niestety sprzedalem ale poszla w dobre rece i mysle, ze
Rupio bedzie zadowolony. Kawa do dnia sprzedazy przejechala 53kkm
bez zadnej awarii. Gdyby nie finanse zostawil bym ja sobie jako drugi
"miejski" motocykl. Bedzie mi jej w sumie brakowalo bo nakedy maja
to cos w sobie.

Krotkie podsumowanie + i - Kawasaki ZR-7

+
Wygodna pozycja kierowcy (187cm)
Wygodna pozycja pasazerki
Skuteczne hamulce
Dobra widocznosc w lusterkach
Bardzo dobre oswietlenie drogi
Elastycznosc, przyspieszenie
Stabilny tor jazdy w winklach
Wystarczajaca moc i predkosc podrozna (bez stresu 160km/h z pasazerka + 48l Kappa)
Komfortowe zawieszenie
Komfortowa kanapa (przeloty wieksze niz 1kkm dziennie nie powoduja plaskodupia)
Seryjnie montowana centralna podstawka (mala rzecz a cieszy)
Zuzycie paliwa 5l (srednia <120)
Tanie czesci eksploatacyjne
Tanie opony, a w szczegolnosci tylna
2 letnia gwarancja bez limitu kilometrow
Tanie przeglady, oplaty, ubezpieczenia
Cichy wydech (dlugie trasy)
Bardzo dobry turystyczny naked
Brak wkurwiajacych wibracji
Klasyczny wyglad UJM (mnie sie podoba)

-
Bez malej szybki wieje jak cholera
Zbyt miekki przod do ostrej jazdy po winklach
Dobijajacy przod podczas ostrego hamowania z pelnym obciazeniem
Nie pasuje Wingrack, trzeba montowac dedykowany stelaz na topcase'a
i wtedy nie da sie zalozyc bocznych kufrow
Brak seryjnych gmoli bez nich gleba na prawy bok moze sie skonczyc bez alternatora
Ch*jowa jakosc powierzchni lakierowanych (XXI wiek a taka kaszana)
Zuzycie paliwa 7l (srednia >140)
Troche za ciezki - 230kg na mokro
Przeglady co 6kkm
Konieczna regulacja zaworow co 12kkm i lepiej tego przestrzegac
Brak regulacji przedniego zawieszenia
Jak sie jezdzi z * to brakuje mocy na prostych i kretych drogach
Cichy wydech (miasto - laski sie nie ogladaja)
Klasyczny wyglad UJM (mnie sie podoba ale laski sie nie ogladaja)
*wpisac: Bedek, Watson, BobMax, Tango, Pali, DELTA, Nemrod, Kecay