Troche danych o moim bylym motocyklu:

Firma: KTM
Model: 1090R
Rok produkcji: 2018


Osiagi:
Moc:125 KM przy 8500 obr/min
Maksymalny moment:108 Nm przy 6500 obr/min

Wymiary:
Dlugosc: 2260mm +/-80mm
Szerokosc: 850mm
Przeswit: 250mm
Wysokosc siodla: 890mm
Waga z olejem i pelnym zbiornikiem: 224kg
Rozstaw osi: 1580mm +/-15mm








Silnik:

Typ: DOHC,V 75°, 4 Suw, Chlodzony ciecza
Pojemnosc: 1050cm3
Srednica tloka x Skok:103mm x 63mm
Stopien kompresji:13.0:1
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Wtrysk: Keihin (Przepustnice 52mm)
System zaplonu: TCI
Swiece: 2x LKAR9BI-10 , 2x LMAR7DI
System smarowania: Sucha miska olejowa
Zalecany olej: Motorex Power Synt 10W50
Ilosc oleju: 3,6l


Przekladnia
Typ przekladni: 6 biegów, sekwencyjna
Sprzeglo: Mokre wielotarczowe PASC
Przeniesienie napedu: Lancuch X-Ring 118 ogniw
Przelozenie pierwotne: 40:76
Przelozenie koncowe: 17:42













Inne
Rozmiar opon:
Przod 90/90-21
Tyl 150/70-18
Pojemnosc zbiornika paliwa:24l
Akumulator: YTX12BS - 12V 12Ah

Dodatki

Slip-On GPR Ceramic
Centralna stopka OE KTM
Oslona silnika SW Motech

Moje subiektywne wrazenia dotyczace KTM 1090R:


Pare lat temu (ale ten czas leci) stalem sie szczesliwym posiadaczem 990R od pomaranczowych
po 3 latach sie z nim pozegnalem, minely kolejne 3 lata (czy wspominalem ale ten czas leci)
i w garazu zawital kolejny wynalazek od pomaranczowych z Austrii.
Znalazlem w ten o to sposob motocykle ultymatywne (jak pisze Dukaj) po prostu nie ma nic lepszego
niz 1090R oraz Hayabusa a, ze zapowiada sie elektryczna przyszlosc to sa to, przynajmniej, dla mnie
ostatnie prawdziwe _spalinowe_ motocykle.
W 1090R znalazl sie duch 950, 990 i dodatki z XXI wieku w postaci ABS,TC i dupereli ekologicznych.
nadal jest to wsciekly zapierdzielacz szutrowo-asfaltowy o zawieszeniu wybaczajacym chyba wszystko.
Porownujac do padak w stylu Kredens* GS1250 i Grzmot* XTZ1200 jest o niebo lzejszy w prowadzeniu
a w stosunku do Mityczej Nastepczyni Wielbionej Afryki czyli Absolutnej Nudy Twin to jest o jakies
poltorej galaktyki do przodu.
Wsadzili Drive-by-Wire co powoduje, ze jest przyjazniejszy w terenie od 990R i juz tak nie szarpie
Wsadzili calkiem sympatyczny ABS (ktory mozna zdeaktywowac)
Wsadzili TC ktora ma duze mozliwossci konfiguracji co powoduje, ze nie przeszkadza w jezdzie bokami
Wsadzili zawias WP (White Power) ktory robi cuda na kiju
Wsadzili silnik od 1050 cos pozmieniali i z 95KM zrobilo sie 125KM co calkowicie wystarcza od 0 do 200+

Krotkie podsumowanie + i - 1090R
+
-wygodna kanapa
-zawieszenie
-kultura pracy silnika mimo, ze V to nic nie telepie
-moc i moment

-
-upierdliwa procedura wylaczania TC i ABS
-brak fabrycznego gniazda zapalniczki
-brak seryjnej centralnej stopki


Na koniec troszke wazeliny

Jak nie chce mi sie jechac do sklepu to rzeczy motocyklowe zamawiam przez internet
w firmie Motopublica z Lodzi

Swojego 1090R serwisowalem sam z Krzysztofem w naszym serwisie Motopublica.

Czesci oraz akcesoria do motocykla, ciuchy, rekawiczki,kaski,buty itp kupuje
w firmie Motopublica z Lodzi