Troche danych o moim motocyklu:

Firma: Triumph
Model: Tiger 1050
Rok produkcji: 2009


Osiagi:
Moc:115 KM przy 9400 obr/min
Maksymalny moment:100Nm przy 6250 obr/min

Wymiary:
Dlugosc:2110mm
Szerokosc:840mm
Wysokosc:1320mm
Rozstaw osi:1510mm
Wysokosc siodla:835mm
Waga na sucho:198kg







Silnik:

Typ: DOHC, 3 Cylindry, 4 Suw, Chlodzony cieczą
Pojemnosc: 1050cm3
Srednica tloka x Skok:79 x 71,4mm
Stopien kompresji:12,0:1
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Wtrysk: Denso
System zaplonu: CDI
Swieca: NGK CR9EK
System smarowania: Mokra miska olejowa
Zalecany olej: 10W40, 15W50 SH
Ilosc oleju: 3,2l


Przekladnia
Typ przekladni: 6 biegow, sekwencyjna
Sprzeglo: Mokre wielotarczowe
Przeniesienie napedu: Lancuch O-Ring 530 114 ogniw
Przelozenie pierwotne: 1,75
Przelozenie koncowe: 2.444
Przelozenia na poszczegolnych biegach:
1szy - 2.733
2gi - 1.947
3ci - 1.545
4ty - 1.292
5ty - 1.154
6ty - 1




Inne
Rozmiar opon:
Przod 120/70-17
Tyl 180/55-17
Pojemnosc zbiornika paliwa:20l
Akumulator: 12V 10Ah

Dodatki

Slipon Leovince
Filtr powietrza K&N
Airbox mod
ST1050 ECU mod

Moje subiektywne wrazenia dotyczace Tigera 1050:


Mam go zbyt krotko, zeby jakos duzo o nim napisac ale pare rzeczy juz zauwazylem:
zawias po pokreceniu srubkami daje rade, myslalem, ze bedzie kanapa smutnoczoperowa a sie
okazuje, ze po winklach jezdzi jak parowoz po szynach.
Silnik, ciekawostka takie daewoo matiz na dwoch kolach, 3 cylindry fajnie jada od 3.5krpm
powyzej 6krpm nawet calkiem solidnie. Nie jest to oczywiscie Buza ale naprawde daje rade.
Hamulce bardzo w porzadku, mimo , ze nie mam ABS to maja latwo wyczuwalny punkt "brania"
i co najwazniejsze sa bardzo skuteczne. Pozycja za kiera przy moim wzroscie - prawie idealna , wszystko
na swoim miejscu oprocz przelacznika funkcji komputera, jego obslugiwanie w czasie jazdy maaaalo wygodne.
Ochrona przed wiatrem tak do 180km/h bardzo pozytywna, powyzej czuc juz napor wiatru i turbulencje.
Da sie tym zrobic na raz (jak narazie 900km) i nie ma sie plaskodupia, zobacze co sie dzieje w dalszych
trasach. Pojezdze wiecej to i cos wiecej napisze.

Krotkie podsumowanie + i - Triumph Tiger 1050
+
cena
zawieszenie
rozbudowany komputer pokladowy
przewody hamulcowe w stalowym oplocie w standardzie
hamulce
jakosc wykonania



-
toporna skrzynia biegow - mam nadzieje, ze jak sie dotrze bedzie ok
gwizd 3 cylindrow - w pewnych sytuacjach meczacy



Na koniec troszke wazeliny

Jak nie chce mi sie jechac do sklepu to rzeczy motocyklowe zamawiam przez internet
w firmie Motopublica z Lodzi

Swojego Tigera serwisuje w pewnej duzej firmie ale im reklamy nie bede robil.

Czesci oraz akcesoria do motocykla, ciuchy, rekawiczki,kaski,buty itp kupuje
w firmie Motopublica z Lodzi