Troche danych o moim motocyklu:
Firma: Suzuki
Model: GSX1300RL2 Hayabusa
Rok produkcji: 2012
Osiagi:
Moc:197 KM przy 9500 obr/min
Maksymalny moment:155 Nm przy 7200 obr/min
Wymiary:
Dlugosc:2190mm
Szerokosc:735mm
Wysokosc:1165mm
Przeswit: 120mm
Wysokosc siodla: 805mm
Masa własna: 226kg
Silnik:
Typ: DOHC, 4 Cylindry, 4 Suw, Chlodzony ciecza
Pojemnosc: 1340cm3
Srednica tloka x Skok:81mm x 65mm
Stopien kompresji:12,5:1
Rozruch: Rozrusznik elektryczny
Wtrysk:
System zaplonu: Bezstykowy
Swieca: NGK CR9EIA-9
System smarowania: Mokra miska olejowa
Zalecany olej: 10W40
Ilosc oleju: 3.3l
Przekladnia
Typ przekladni: 6 biegów, sekwencyjna
Sprzeglo: Mokre wielotarczowe
Przeniesienie napedu: Łańcuch X-Ring 530 114 ogniw
Przelozenie pierwotne: 1,596
Przelozenie koncowe: 2,388
Przelozenia na poszczegolnych biegach:
1 - 2.615
2 - 1.937
3 - 1.526
4 - 1.285
5 - 1.136
6 - 1.043
Inne
Rozmiar opon:
Przod 120/70-17
Tyl 190/50-17
Pojemnosc zbiornika paliwa:21 l
Akumulator: 12V 10Ah
Dodatki
Stelaz Topcase H&B
Two Brothers Racing 4in1
Przewody Hamulcowe Goodridge
Filtr powietrza K&N
XTRE by Healtech
FI Tuner Pro by Healtech
Szyba turystyczna MRA
Scottoiler
Jak sprzedawalem poprzednia generacje Hayki w 2007r to napisalem,
"Na szczescie jest juz model K8 i kto wie... "
minelo 7 lat i stalem sie posiadaczem rzeczonej generacji II i nasunely
mi sie nastepujace przemyslenia:
Niby ten sam motocykl a jednak inny, nadal brzydki, nadal wzbudzajacy
niezdrowa sensacje, nadal szybki jak blyskawica,
nadal wygodny ale.. i nad tym ale chcialbym sie skupic.
Zmiany, zmiany na lepsze to przede wszystkim hamulce, co prawda mam wersje
bez ABS i ukladu firmy Brembo wprowadzonego od 2013r.
Ale wsadzane przez Suzuki od 2008 do 2012 Tokico robote swoja wykonuje
poprawnie, co prawda po przejechaniu 4km! zainstalowalem
przewody w stalowym oplocie ale mysle, ze nie zmienilo to zbyt wiele w
temacie skutecznosci ukladu hamulcowego.
Nastepna rzucajaca sie w oczy rzecza ktora odroznia GenI od GenII sa
zegary, zabrali komputer pokazujacy spalanie a dolozyli wskaznik zmiany
biegow oraz cos co zdecydowanie ulatwia zycie podczas deszczu tudziez
podczas jazdy po zimnym - uklad wyboru 3 map wtrysku z ktorych tak naprawde
wystarczylyby dwie A - pelna moc, C - moc skastrowana. Naprawde przydatny
gadzet.
Buza GenII odwrotnie proporcjonalnie do swojej brzydoty prowadzi sie
lepiej, byc moze jest to zasluga nowoczesniejszych opon, wszakze 10 lat w
konstrukcji tychze to przepasc. GenII prowadzi sie duzo stabilniej a mimo to
zupelnie "nie przeszkadza" w jezdzie po zakretach, szybkie luki to parowoz na szynach,
przekladki, krotkie winkle itp moze nie dysponuje zwrotnoscia i lekkoscia
GSXR600/750 ale w warunkach drogowych niewiele jej brakuje.
Dopracowali wydawaloby sie rzecz juz idealna w GenI czyli aerodynamike,
teraz wlasciwie projektanci zblizyli sie do idealu, na tym motocyklu nie
przeszkadza nic, niezaleznie od predkosci, oczywiscie przy predkosciach 200+ nalezy sie
troche poskladac za owiewka ale nie jest to zwiazane z niewygoda oraz nie
wymaga zdolnosci ekwilibrystycznych.
Silnik.. poprzednia miala 175KM i 138Nm, GenII ma 197KM i 155Nm
(wartosc mocy z SRAD to 213KM) delikatnie mowiac wystarczy, do 200 mozna sie
rozpedzic katalogowo w 7,6s co wystarcza do w miare sprawnego poruszania
sie w gaszczu Skod 1,9TDI tudziez Fordow Mondeo :>
Od ~3krpm na 6 biegu mozna zapomniec o skrzyni biegow, jezel nie mamy
ochoty na sciganie sie z wlasnym cieniem to wystarcza do poruszania sie
przez caly dzien.
Wywalili dzwignie ssania, wsadzili po dwa wtryskiwacze na cylinder takze
pali az milo niezaleznie od pogody,temperatury i wilgotnosci.
wkreca sie ochoczo i do samego odciecia.
Skrzynia biegow dziala po prostu sprawnie, przelozenia dobrane do silnika
w sposob calkowicie zadowalajacy.
Zawieszenie, poniewaz dawno nie jezdzilem GenI a to co pamietam moze byc
tylko zludzeniem ale wydaje mi sie, ze GenII
ma sztywniejsze zawieszenie tylne oraz "dokladniejsze" przednie ale moze
to kwestia ustawien.
Mimo zwiekszonej mocy i minimalnie masy GenII pali mniej niz GenI w
podobnych warunkach z kolei przy predkosciach 250+
zuzycie paliwa jest ostatnia rzecza na jaka zwraca sie uwage ;>
Plusy dodatnie:
+ zajebista aerodynamika
+ lepsze hamulce (2013 -> jeszcze lepsze podobno)
+ nizsze spalanie
+ petarda silnik
+ bardzo dobra przednia lampa
+ nadal wygodny dla kierowcy i pasazerki
Plusy ujemne:
- wyglad murzynskiej Pimp my ride albo gorzej (z tylu do kwadratu)
- idiotycznie rozwiazany zadupek, ciezko powiesic cokolwiek z boku czy sakwy czy kufry
- nadal za slabe hamulce w porownaniu z K1300S/ZX14R (niestety)
- oryginalne wydechy to jakas ciezka pomylka, skuter 250 gada lepiej o wygladzie i masie lepiej nie mowic
- jak to Suzuki.. topowy model - przewody hamulcowe.. gumowe jak w GS500
- spasowanie plastikow!!
- pojebany jak chinskie literki dostep do filtra oleju (demontaz prawej owiewki, wypelnienia i 9 srubek)
Na koniec troszke wazeliny
Jak nie chce mi sie jechac do sklepu to rzeczy motocyklowe zamawiam
przez internet
w firmie Motopublica z
Lodzi
Swojego GSX1300R serwisuje sam w serwisie Motopublica
Czesci oraz akcesoria do motocykla, ciuchy, rekawiczki,kaski,buty
itp
kupuje
w firmie Motopublica
z Lodzi